dinsdag 14 oktober 2008

Suffe Producten: Poffertjes


Sommige producten hoef je niet wezenlijk te veranderen om ze uit het slop te trekken. Wat ze nodig hebben is een slimme herpositionering met als resultaat een nieuwe ‘emotie’ en een interessante marktpositie. Moet te doen zijn, toch?

Deze keer: poffertjes.

Molens, tulpen, klompen, Brabants Bont, de Zaanse Schans, Hans Brinker... Welkom in Nostalgisch Nederland. Een land dat alleen toeristen kennen (want die zijn in de Keukenhof geweest).


Tradities

De Hollandse pot is van huis uit nogal (k)lomp. Boerenkool met worst heeft niet de allure van Chateaubriand.

En sommige Hollandse gebruiken zijn wat eigenaardig: de haring-hoog-hap techniek of het kuiltje voor de jus.

(Misschien iets voor Maggi: ‘Kuiltje Jus’.)

Na alles wat er nu maatschappelijk leeft, is er een grote kans op een revival van al wat Hollandsch is. Van Delfts blauw tot wentelteef. De vierdaagse is nu populairder dan ooit en menigeen verlangt naar een Elfstedentocht met koek en zopie. Ik zie dan ook een gouden toekomst voor zoiets oer-Hollands als het poffertje. Maar dan wel met de nodige innovaties.

The new Dutch Ravioli

De poffer positioneren als snack kan heel Hollands, gevuld met een plakje Hema-worst en Zaanse mosterd. Maar het kan ook ‘Italian style’ met kaas, tomaat en basilicum. Dan wordt het ‘Poffi Capresi’ (Bolognese of Carbonara kan natuurlijk ook).
Home of the Poffer
De naam is belangrijk en zou oer-Hollands kunnen zijn: ’t Poffer Paleis of ‘de Pofferette’. Maar iets internationaals bekt beter: Dr. Poff of VanderPoff. De communicatie kan in de trant van: ‘Get yourself Pofft at Dr. Poff’s (en spaar de zegels voor een poffbroek). Ik zie ook mogelijkheden voor een Drive Thru met biologisch afbreekbare bakjes. Samen aan de Poffers in je Peugeot, met de wervende slogan: ‘Go Poff yourself!’. Ook leuk als bumpersticker.
BRON:http://www.molblog.nl/design/7663

Geen opmerkingen: