maandag 21 juni 2010

Autoriteitsprobleem


Zaterdagavond ging ik met de trein met de vouwfiets. Het was zo ontzettend rustig, dat ik de fiets niet opvouwde.
Vlak voor Purmerend, waar ik er uit moest, werd ik gecontroleerd door twee NS'ers. Na mijn kaartje geknipt te hebben, vroegen ze aan de enige aanwezige, ik dus, of die fiets van mij was. Ik antwoordde bevestigend.
Na dit antwoord startte een uitleg, dat de fiets opgevouwen de trein ingenomen moest worden, anders werd het beschouwd als een gewone fiets en of ik de fiets even kleiner wilde maken. Ondertussen werden de contouren van Purmerend al zichtbaar door de ramen.
Zoals jullie zien lukte het mij nog juist voor aankomst om de fiets op te vouwen en een boete te voorkomen.
De twee aardige NS'ers wilden uit privacyredenen niet op de foto!.

Geen opmerkingen: