maandag 21 juni 2010

Konijnenplaag!




Ik werd wakker van een geluid uit de tuin, zaten er katten achter onze kuifmeesjes aan?
Snel loop ik naar het raam en zie nog net een hoopje zwarte vodden door de tuin huppelen, een konijn!
Als de wiedeweerga ijl ik de trap af en stap in mijn onderbroek maar met klompen aan de tuin in, op jacht naar het konijn. Spookbeelden van de Were Rabbit gaan door mijn hoofd(http://www.youtube.com/watch?v=wrqRv0s5McU).
Zo wild als hooi rent het beest door de tuin, loopt zelfs een keertje tegen mijn klomp aan en verschuilt zich stampvoetend onder en achter de heg.
Toch maar even kleren aantrekken en weer terug in de tuin wordt de buurman wakker van een roepende tuindersvrouw, die uit het raam hangend aanwijzingen geeft aan de jagende tuinder.
In een hoek gedreven wordt het konijn in de oren gevat en overgedragen aan de onoplettende kleinveehoudende buurman.
De schade aan de groente in de tuin is echter aanzienlijk.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zijn er echt geen beelden of foto's van deze jacht. Jullie hebben toch altijd een fototoestel bij de hand?

Gretha

Basc zei

Nee, helaas deze keer niet. J. lag dus nog op bed en ik was druk bezig.